Resepi Ikan Lampam Masak Asam Pedas

Posted on

Resepi Ikan Lampam Masak Asam Pedas. Saya pernah bekerja di melaka. Selalu asam pedas ini ikan pari je yang selalu kita dengar kan.

RESEPI IKAN KEMBUNG MASAK ASAM PEDAS DUNIA RESEPI
RESEPI IKAN KEMBUNG MASAK ASAM PEDAS DUNIA RESEPI from dunia1resepi.blogspot.com

Masukkan daun kesum dan bunga kantan. Masakan asam pedas ada banyak versi, asam pedas melaka kuahnya lebih pekat dan perlu ditumis, kalau asam pedas kelantan dan kedah. Himpunan resepi meletop gulai lemak cili padi ikan lampam dengan pucuk kaduk bahan2 1 ekor ikan lampam air asam jawa secukupnya 10 helai pucuk kaduk daun yg.

Sementara Itu Belah 4 Tomato Dan Ketepikan Dulu.

Gulai lemak cili padi ikan lampam dengan pucuk kaduk. Jom masak ikan tenggiri masak asam untuk makan tengah hari ini. Lazimnya asam pedas akan menggunakan ikan sebagai bahan utama.

Ikan Siakap Rebus Ala Thai.

Himpunan resepi meletop gulai lemak cili padi ikan lampam dengan pucuk kaduk bahan2 1 ekor ikan lampam air asam jawa secukupnya 10 helai pucuk kaduk daun yg. Bila ditanya resepi, ibu kawan saya beritahu dia akan masukkan rempah ikan cap peladang di dalam asam pedasnya. Masukkan bahan tumbuk/giling, air, asam keping, serai dan daun kesom ke dalam periuk.

Dah Masak Harini, Sy Suka Mkn Asam Pedas Letak Daun Kesum, Tp Lupa Nk Beli, Ganti Limau Purut.mmg Sedap Resepi Ni Sampai Ibu Tambah 2 Kali.

Ok kali ini resepi ini terlalu umum semua jenis ikan pun boleh di masak ikan asam pedas. Kini, anda tidak perlu lagi ke melaka jikalau teringin nak makan lagi asam pedas melaka. Paling penting jangan sampai hilang rasa masam.

Ini Rasa Kongsikan Resipinya Yang Anda Semua Boleh Cuba, Memang Tidak Mengecewakan Rasanya.

Rasakan aroma yang menggamit selera. 3 senduk cili kering yang siap diblander (nak letak lebih pun boleh tapi jangan banyak sgt) 3. Masakan asam pedas ada banyak versi, asam pedas melaka kuahnya lebih pekat dan perlu ditumis, kalau asam pedas kelantan dan kedah.

Mak Mertua Lalu Pun Boleh Tak Sedar Hihihi.

Alif yang 4 tahun lebih tu pun memang terer makan asam pedas. Cuma pastikan basuh ikan pari bersama sedikit pati asam jawa supaya hilang bau hanyirnya.hidangan ini sedap dimakan bersama ulam sambal belacan, atau juga bersama ikan pekasam yang digoreng pedas bersama cili padi. Jgn masak terlalu lama supaya ikan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *