Resepi Kacang Botak Licin

Posted on

Resepi Kacang Botak Licin. (saya keringkan dalam ketuhar je sekejap) 2. Kali pertama buat, akak letak cili terbanyak pulak tapi buat untuk kali ke dua suami akak tak bagi letak cili.

Resepi Kacang Kuda Goreng Pedas
Resepi Kacang Kuda Goreng Pedas from bungakesidang.blogspot.com

153 jom buat kacang botak. Kali ini akak nak post resepi kacang putih. Masukkan kcg dlm 2 loyang (bahagi.

3/4 Cawan (170Gm) Gula Pasir.

Yg benonyer aku tak tau nama kacang nieh. Dan tak rasa telur sangat. Resepi kuih raya monday, august 1, 2011.

Perlahan2 Masukkan Air Sikit2 Hingga Jadi Aduan Yg Likat.

153 jom buat kacang botak. Masukkan kcg dlm 2 loyang (bahagi. Kacang botol di potong kecil • mangkuk kecil taugeh yang sudah di celur • daun salom potong kecil • bj tomato di belah wedges • bunga kantan potong halus • bj cili besar potong halus (nk pedas lg boleh tambah cili padi) • sudu kerisik • bj bawang di hiris nipis.

Macam Saya, Resepi Ni Agak Renyah.

1 kg kacang tanah yang kecil 3 biji putih telur 3/4 cawan gula icing 350gm tepung gandum sedikit garam. Renyahnya tu tang nak uli2 supaya kacang tersalut sebiji demi sebiji. (tapi tak susah pun tau.

(Saya Keringkan Dalam Ketuhar Je Sekejap) 2.

Jemur bawah matahari sampai kering. Hari ni chef lai akan bawakan resepi kacang botak. Ader orang lain sebut plak kacang rugget.

Ok, Kacang Botak Ni Lain Orang Lain Caranya Ya.

Campur semua bahan yang disediakan (kecuali tepung) di. Letakkan kacang dalam talam atau dulang dan curahkan telur sedikit demi sedikit untuk membasahkan kacang. Hari jumaat plak, selepas buat entri pasal salwa @ ibu kauthar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *